Beställningar
Nedan finns några vanliga frågor om beställningar
Du väljer varan/varorna du vill köpa och lägger dem i "varukorgen". Du kan redigera innehållet i kundvagnen när som helst och kontinuerligt kontrollera innehållet och priset på varorna.
- När du är redo att göra din beställning klickar du på ikonen för shoppingväskan och klickar på "Kassa".
- Ange din information och klicka på "Fortsätt till leveransmetoder"
- Välj den fraktmetod du vill ha och tryck på "Fortsätt till betalningsmetod"
- Du kommer att dirigeras till en säker betalningssida där du anger dina kreditkortsuppgifter. Du kan avbryta din beställning när som helst tills du bekräftar din betalningsinformation genom att klicka på knappen "Slutför betalning".
Orderbeloppet kommer först att dras från ditt konto när varan/varorna lämnar vårt lager.
Bekräftelse på mottagande av beställning och beställning bekräftelse.
När du beställer en vara från oss får du en bekräftelse (orderbekräftelse) på vårt mottagande av din beställning. Det ingås dock först ett bindande köpeavtal, när du har fått en orderbekräftelse från oss.
Om du inte har fått ditt bekräftelsemejl, kontrollera ditt skräppostfilter och oönskade e-postmeddelanden. Annars kan du ha angett fel e-postadress.
Kontakta oss på online@leveteroom.com så att vi kan bekräfta ditt köp.
Du kan alltid spåra ditt paket på Postnords hemsida. Ditt paketnummer har skickats till din e-post tillsammans med din faktura.
Om du inte har fått ditt track and trace-nummer, vänligen kontakta oss på online@leveteroom.com. så att vi kan informera dig om statusen för din beställning och paket.
Du kan ändra din beställning på beställningsdatumet fram till kl 12.00.
Om du vill göra en ändring eller avbryta din beställning måste du meddela oss inom denna tidsram.
Efter det kan vi inte garantera att vi kan ändra din beställning. Du kan kontakta oss på online@leveteroom.com
Om du inte har tagit emot din beställning inom några dagar, vänligen kontakta oss så att vi kan hjälpa dig.
Om vi av misstag har levererat den slitna beställningen till dig, vänligen returnera den genom att använda den förbetalda returetiketten och kontakta oss.
Vi ser till att du inte betalar returavgiften.
Om du har klagomål om defekter eller skador på dina kläder, kontakta oss på online@leveteroom.com.
Om du har en rabattkod eller en presentkod måste den anges i kassan.
- Efter att ha valt den produkt/de produkter du vill köpa, går du vidare till kassan och anger din kod under "Rabattkod".
- När du trycker på knappen "Använd kupong" kommer rabatten automatiskt att dras av från summan.
Observera att rabattkoder inte kan kombineras om inte annat anges. Om din rabattkod inte fungerar, tveka inte att kontakta oss.
Vilka är mina betalningsalternativ?
På www.leveteroom.com kan du betala med följande kreditkort:
- VISA
- VISA Electron
- Maestro
- MasterCard
- MasterCard Debit
Vi betalar kreditkortsavgiften för alla onlinetransaktioner.
Vi accepterar även PayPal och betalning via Klarna. För betalning med Klarna vänligen läs deras villkor.
Säkerhet
Alla köp via www.leveteroom.se sker via en krypterad SSL-anslutning (Secure Socket Layer). Vi har därför inte tillgång till dina kontouppgifter. Endast NETS (tidigare PBS) har tillgång till dina uppgifter. Din personliga kontaktinformation är 100% konfidentiell och kommer aldrig att överlämnas till andra.
Registreringsinformation för leveterooms nyhetsbrev kommer endast att användas internt. Vi använder denna information för att bearbeta och marknadsföra våra produkter direkt till dig.
Leverans & Retur
Hitta svar på frågor om leverans och retur
Vi skickar till följande länder:
- Fraktavgifter för hemleverans är 49 kr. Beställer du från en paketbutik är avgiften 39 kr.
- Vi erbjuder gratis standardleverans på beställningar över 899 kr.
- Alla våra paket skickas som försäkrat paketpost via Postnord.
- Leveranstiden är vanligtvis 2-4 arbetsdagar.
- Beställningar som görs före kl. 12.00 på vardagar skickas vanligtvis samma dag.
- Under hektiska perioder gör vi vårt bästa för att skicka din beställning inom 1-5 dagar.
- Du får ditt track & trace-nummer när paketet lämnar vårt lager.
Vi skickar alla internationella paket med Postnord. Vi använder försäkrad paketservice och du får track & trace nr. så snart vi skickar din Beställning.
Sverige:
- Postnord hemleverans (paketet levereras till din bostad).
- Postnord paketbutik (du väljer din leveransplats och paketet är levereras till den valda paketbutiken).
NOTERA: Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning om fraktkostnaderna till avlägsna områden överstiger en viss storlek.
- Du har 14 dagar på dig att returnera din beställning eller delar av den när du handlar online på leveteroom.se.
- Din ångerfrist börjar när du har mottagit varorna. Om fristen går ut på en allmän helgdag, lördag, grundlagsdag, julafton eller nyårsafton förlängs tidsfristen till följande måndag.
- Produkterna måste returneras i originalskick och i deras originalförpackning.
- Använd den bifogade returetiketten, så är du säker på att ditt paket är försäkrat.
- Kom ihåg att skriva ner fraktnumret så att du kan spåra ditt paket.
- Bifoga ditt kvitto och det ifyllda returformuläret om varför du vill returnera ditt paket. beställning.
- När vi returnerar varorna gör vi en återbetalning av beställningen med avdrag för en mindre avgift på 39 kr om vi använder vår förbetalda returetikett.
- Om du vill byta mot en annan vara eller färg kan du göra en ny beställning i vår webshop.
- Om din första beställning hade några rabatter ser vi till att du också får det när du köper din "rätta" vara - allt du behöver för att är att kontakta oss på online@leveteroom.com angående detta så hittar vi en bekväm lösning.
- Se till att alla produkter är i originalskick och förpackning. Vänligen bifoga ditt kvitto och det ifyllda returformuläret på varför du vill returnera din beställning.
- Placera returetiketten ovanpå fraktetiketten på utsidan av ditt paket. Genom att använda den bifogade etiketten är du säker på att ditt paket är försäkrat.
- Leverera ditt paket till ditt lokala Postnord-postkontor. Kom ihåg att behålla ditt fraktnummer så att du kan spåra ditt paket.
Om du väljer att inte använda den bifogade returetiketten, vänligen adressera paketet till:
DSV Prime Cargo
Arnfredsvej 6, hamn 9- 1
6600 Vejen Danmark
Att. Returer/leveteroom
(skriv "RETURNERA PACK" utanför paketet)
- OBS: Vi ansvarar inte för returpaketet förrän det är i vår ägo.
Återbetaling
När vi tar emot varorna kontrollerar vi innehållet och återbetalar det belopp du har betalat till oss vid köpet - observera att vi drar av en liten avgift på 39 SEK när du använder vår försäkrade returetikett. Beloppet förs alltid över till samma kreditkort som användes vid köpet.
OBS: Det kan ta upp till 14 arbetsdagar för vårt lager att behandla returen, vi ber därför om ditt tålamod. Kontakta oss på online@leveteroom.com om återbetalningen tar längre tid än den förväntade tidsramen.
VIKTIGT:
Du kan förlora ditt köpbelopp, helt eller delvis. Detta händer om produkten är försämrad på grund av att:
- Du faktiskt har tagit varan i bruk. Den har skadats medan du var ansvarig för den.
- Du har hanterat varor på annat sätt än vad som var nödvändigt för att du ska kunna fastställa art, egenskaper och sätt de fungerar.
- Du har inte följt de begränsningar av ångerrätten som följer av plombering, produkttyp mm.
Produkter
Information om våra produkter
Vi använder vanliga europeiska storlekar.
Hitta vägledning för att bestämma din storlek på varje produkt. Under "produktinformation" hittar du de specifika måtten på produkten.
Se vår generella storleksguide här.
Om du har frågor kan du alltid kontakta oss på online@leveteroom.com.
Our garments are designed to last.
Caring for your clothes is an important part of protecting their longevity and durability.
The best way to do so will vary, why it is essential to always follow the instructions on the care label.
We strongly recommend mending where needed and treating the garments as required for them to last a life time.
If they are not meant to be in your life forever, pass them on.
Read our general care guidelines here.